Yogalindring

3 timmar sömn är nattens saldo. Somnade runt 1-tiden och vaknade vid 4. Halsen irriterade och fick mig att hosta konstant om jag låg ner och jag fick svälja konstant. Gick upp och tog lite hostmedicin som inte hjälpte och hämtade de tjockaste dynorna jag hittade i huset och försökte palla upp mig med så det skulle bli lättare att vara. Somna om gick inte, men lite vila fick jag, trots att ryggen blev ledsen av den konstiga ställningen. När mannen steg upp vid 7 orkade jag inte ligga kvar längre utan släpade mig ner till köket och la mig i soffan istället med en kopp te.

Allt sväljande och hostande och irriterande hals undernatten gjorde att jag kände mig lätt spyfärdig men teet lindrade halsen lite i alla fall. I takt med att det ljusnade mer och mer ute fick jag ge upp drömmen om att kanske slumra till en stund till. Trött, gnällig och fortfarande illamående rullade jag istället ut yoga-mattan. Efter en lugn session med Adriene känns det bättre i alla fall!

Hon är den bästa jag hittat på Youtube. Vill nån börja prova på i sakta mak kan jag varmt rekommendera hennes kanal. Hennes 30 dagars yoga challenge har jag följt i min egen takt och efter en månad nu märker jag stor förbättring i rörligheten i ryggen. Jag som knappt kom ner till knäna förr får nu i alla fall fingertopparna i golvet! :D


Annars har helgen varit fenomenal. I lördags hade vi examensfest för mannen som blivit färdig ingenjör och i går for vi in till Vasa på lite shopping, lite indisk mat och såg Deadpool på bio. Som jag väntat på den, och inte blev jag besviken heller!




Kommentarer