En natt på akuten

Vilken början på veckan det blev! En stund efter att jag kommit hem från jobbet och ätit och precis hunnit sjunka ner i soffan i måndags ringde telefon. Det var min mamma som trodde hon brutit armen och behövde hämtas. Iväg till akuten i Vasa bar det och som vanligt tar allt så länge så länge där. 

Kl 3 på morgonen svängde vi i alla fall äntligen in på föräldrarnas gård, mamma med ett snärtigt rött gips på armen, och eftersom det är mycket närmare till jobbet från dem än från vårt hus så lånade jag gästsängen några timmar. Ett dygn efter telefonsamtalet steg jag in genom egen dörr igen. 

Olyckor händer så lätt nu när det är så halt så det gäller att vara försiktig när rör sig utomhus. Igår fick jag själv sladd på bilen två gånger och såg också en bil som åkt i diket. Nu får vi bara hoppas ingen råkar ut för några fler missöden så vi kommer oss iväg till Sverige som planerat! Det blir att packa redan ikväll, för i morgonkväll väntar revyföreställning med mannen och en kompis. 

I Umeå då, har jag siktet inställt på lite shopping. Jag har ögonen öppna på jakt efter lite smått och gott till bröllopsresan i slutet på månaden, t.ex. de här:

Bilderna från H&M
Samtidigt börjar också både min vinterjacka och mina vinterskor sjunga på sista versen och det kan ju vara enklare hitta vinterkläder än badkläder i butikerna just nu...

Annars ska Lagerhaus i alla fall få ett besök, likaså Åhlens. Sedan får vi ta det som det kommer!


Kommentarer