Härlig dag på isen

Idag är det tillbaka till verkligheten som gäller för mig med jobb och allt efter ett tre veckor långt jullov. Ledigheten avslutades på topp igår ändå med härliga timmar på isen med familjen.


Vägarna är så vackra just nu, med snö i träden och allt. Ibland slås jag nästan av förundran över hur vackert vårt eget land kan vara.


6 personer och två hundar var ut, målet var den lilla ön där föräldrarna har sin sommarstuga.





Så roligt att den här gamla damen orkar vara med ännu! 14 år men pigg och glad ändå.


Fortfarande ganska många minusgrader så det var skönt att elda i kaminen i lusthuset medan vi drack glögg och kaffe och grillade korv. Efter ett tag smälte frosten på fönstren t.o.m. så man började se ut!


Isdubbarna är alltid med när vi är på isen. Även om man känner till isarna man rör sig på kan olyckor alltid hända.


Mannen har skaffat ansiktsmaskerna och det värmer skönt när man rör sig på isen. Lite tungt upplever jag att det blir att andas i dem, så jag blir kanske lite mer andfådd än vanligt. Eller så är jag bara otränad, kan vara det också.

Kommentarer

  1. Ser vackert ut! Själv undviker jag helst att gå på isar, men det väl beror väl på att jag bor i en del av Sverige där isarna ofta är tunna. Har inga Dunbar heller. Idag har vi äckligt töväder...

    SvaraRadera
  2. Isen är härlig, skrämmande och respektingivande på en och samma gång. :) Vi vandrar ofta på isarna, men de senaste vintrarna har isläget varit för dåligt. Därför njuter vi extra mycket nu när kölden gjorde att vi fick tjock prima kärnis att röra oss på!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar