2016, en årsresumé

I januari i fjol gjorde jag ett inlägg om hur detta år skulle se ut. Let's see om det blev som tänkt!

Januari: Vi var massor på isen, jag och hästen njöt av de ljusare dagarna och så planerade vi både bröllopsresa och Sverigebesök



Februari: Jag, mamma och syster var på tjejhelg till Umeå, Sverige och i slutet på månaden for jag och mannen på den efterlängtade bröllopsresan till Seychellerna.



Mars: Vi lever livet i Seychellerna och efteråt börjar jag börjar jobba heltid igen efter att ha jobbat deltid över vintern  och bloggen blir plötsligt lidande.

Paradiset


April: Våren smyger sig äntligen på och pilbågen får vakna ur vinterdvalan. Båten åker också i havet och vi har flera härliga vårdagar ute till havs.



Maj: I maj är det dags för hinderbaneloppet Wolfrace som vi tränat till sen början av året, Jag och syster far också på roadtrip till Helsingfors för lite shopping och en konsert.

H är glad, jag tycker mest det är jobbigt att ta sig uppför slalombackar :p

Roadtrip med bästaste syster!
Juni: Jag blir inbjuden till att vara med i Finlands, kanske världens, första tävling i Mounted fencing. Fruktansvärt roligt att få vara med och utveckla en ny sport! Vi blir också plötsligt en familjemedlem rikare i och med rexkaninen King Oskar.




Juli: Vädret är varmt och skönt i juli och vi njuter till fullo. Några från vår vikingaförening far ner till Tavastehus och lever vikingabåtliv en helg, ror, seglar, äter, tränar lite blankvapen osv. och så passar vi på att simma med hästarna.




Augusti: Vi far tillbaka till Tavastehus för en helg på den medeltida marknaden, den största vikingauppvisningen hittills i Finland med ca 60 fighters och så passar ett par ur vår förening på att gifta sig och bjuder oss på ett stämningsfyllt vikingabröllop



September: Augusti var kall, men september både varm och torr. Vi är mycket ute med båt och stubbåkrarna är som bäst att rida på. 



Oktober: Vår efterlängtade vikingaresa till England var äntligen här. Efter lite knagglig start hade vi hur roligt som helst. 

Faravidin Sudet och Vanajan Sudet i Battle


November: Jag och mamma far över till Sverige igen för att hälsa på syster som flyttat dit. Samtidigt strosar H på julmarknad i Tallinn.




December: Jag varvar ner efter ett fullspäckat år och ett 150% jobbschema sedan oktober. Min semester inleds snart och jag planerar nästa års nära förestående Skottlandsresa som bäst ;)

Ja, det enda som inte är med på listan är ju fjällvandringen, och det var riktigt nära att vi följde med ett gäng kompisar upp till Lappland i somras. Hur det nu än var så räckte inte tiden riktigt till, för schemat har varit ganska hektiskt. Får se om det ryms med kommande år istället... 

Hoppas ni alla haft ett härligt rese- och äventyrsår 2016 och att vi ses någonstans ute i världen 2017.

Gott nytt år!


Kommentarer

  1. Vilket spännande och omväxlande år!!! Och fina bilder! Jag tror att vi oxå måste göra en årsresumé :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar